2 oktober: aangekomen in Johannesburg!

2 oktober 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Eindelijk! Na jaren dromen over deze reis en een jaar geleden de reis geboekt te hebben is het eindelijk zo ver: We zijn in Zuid-Afrika!!!!

Zaterdag 1 oktober zijn we rond 18.00 uur naar Schiphol gereden. Eenmaal op Schiphol aangekomen hebben we de auto aan Carel ovwrhandigd en hebben we de bagage ingecheckt. Eenmaal door de douane heen is het tijd voor een bakkie 'koffie' bij de Starbucks. (@Ger: deze keer de warme variant...)

Ik heb mijn koffie met op en Chanty zit nog te genieten van de spicy pumpkin latte als ik ineens zie dat de gate van onze vlucht al gaat sluiten! Dat terwijl we nog ruim een half uur voor het vertrektijdstip zitten. Dus maar een sprintje trekken. Gelukkig zijn we al redelijk in de buurt van de gate die we moeten hebben en zijn we dus nog op tijd.

Al snel merken we het verschil tussen Arke (de maatschappij waarmee we naar Mexico zijn geweest) en de huidige maatschappij, Etihad. Alles is top geregeld. Niets bijbetalen om een film te kunnen kijken.... al het eten en drinken is 'gratis'. (Tuurlijk zit dit bij de prijs inbegrepen maar het is toch fijn dat als je om een bakkie koffie vraagt dat je dan niet te horen krijgt: dat is dan €4,50!)

Ook het overstappen in Abu Dhabi met de wachttijd van drie uur is prima te doen. Is zelfs wel even lekker. Even de benen strekken en wat newegend beeld ipv de stoel voor je. Wel vragen we ons af of het uurtjr dat we op de terugreis hebben om over te stappen voldoende is. Maar goed, dat zien we de 22e wel.

Al met al is de reis erg goed verlopen. We hebben zelfs alletwee nog wat kunnen slapen in het vliegtuig. Toch zijn we nu gesloopt. We gaan dan nu ook lekker douchen en naar bed. Morgen gaat ons avontuur dan echt beginnen!

Vanaf 9.00 uur kunnen we de huurauto ophalen en dan gaan we onderweg naar Tzaneen!

1. Paula de Bruin:
    2 oktober 2016
    Slaap lekker,en morgen op naar (ff kijken) Tzaneen.!!
  2. Jos:
    2 oktober 2016
    Beetje weer daar voor amperbroekies ?
    Fijne vakantie, geniet ervan.
  3. Jeanne kemmeren:
    2 oktober 2016
    fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen nu welterusten en goede reis morgen
  4. Eric:
    2 oktober 2016
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier morgen. Én t lukt jullie blijkbaar al aardig om t (project-)leiding nemen al aardig los te laten; "dat zien we de 22ste wel". :-)
    Hou vast en geniet.
  5. Je favoriete neef:
    3 oktober 2016
    Heel veel plezier! Leuk dat wij mee kunnen lezen en kijken!
  6. Danielle en Mark:
    3 oktober 2016
    Dan kan het echte genieten nu beginnen nu de langer reis achter de rug is xxx
  7. Janniek:
    3 oktober 2016
    Fijne safari toegewenst vanuit een regenachtig Nederland!
  8. Arthur:
    3 oktober 2016
    Hoorde het van die gozert uit Arnhem....
    Ga je volgen....
    Have fun :)
    Gr. Arthur
  9. Annie en Bert:
    3 oktober 2016
    Fijn, nu kan het pas echt beginnen,spannend, veel plezier geniet er van.
  10. Wesley en Isabel:
    Veel plezier , geniet ervan