15 oktober: African Rock Hotel

15 oktober 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Na het ontbijt en het uit checken kon onze laatste rit door Zuid-Afrika gaan beginnen: 350 kilometer naar een buitenwijk van Johannesburg. (Owjee, als het maar geen gekleurde wijk is, zou onze Engelse Zuid-Afrikaan zeggen...) Volgens de navigatie zouden we er 4,5 uur over doen. Na een 45 minuten rijden gaf de navigatie aan dat hij een snellere route had gevonden: slechts 3,5 uur. Helemaal top! Zo rond 14.00 uur waren we al bij het hotel. In een beveiligde wijk.

Al met al is het rijden in Zuid-Afrika ons reuze meegevallen. In het begin is het ff wennen maar daarna pas je jezelf snel aan. Het rijden is hier wel vermoeiender dan in Nederland. Je moet continue alert blijven. Is het niet voor overstekende dieren (koeien, ezels, apen) dan wel voor potholes (enorme gaten) of voor busjes die ineens de weg op schieten. Maar voor diegene die nog naar Zuid-Afrika willen gaan: het is prima te doen. Houdt wel rekening met de lange reistijden en neem voldoende rust momenten langs de weg.

Vanmiddag hebben we dus lekker kunnen ontspannen met een goed boek. Zo wordt de auto opgehaald en verder hoeven we vandaag niets meer dan om 19.00 uur aan tafel te gaan voor het diner. Morgen sluiten we Zuid-Afrika af. Dan worden we om 10.0 uur opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Om ongeveer 13.30 uur gaan we vliegen. Volgens mij landen we dan ergens rond 21.00 uur op de Seychellen!

Tot later!

1. Danielle en Mark:
    15 oktober 2016
    We hebben genoten van jullie verhalen en foto's tot nu toe!! Geniet nog even van een heerlijke vakantie!
  2. Paula de Bruin:
    15 oktober 2016
    Het is wel behelpen hè,al die lelijke optrekjes waar jullie moeten eten en slapen.Heb met jullie te doen..Fijne en veilige vliegreis naar jullie laatste plek .De Seychellen..Wat een rot vakantie..Sterkte.!
  3. Rosita:
    15 oktober 2016
    Enjoy and relax the last week
  4. Jeanne kemmeren:
    15 oktober 2016
    morgen een goede vliegreis, wat is dit een fijne vakantie
  5. L! ND@:
    16 oktober 2016
    Als eerste wauw, wauw, wauw!!!
    Ik heb vanochtend met een kopje thee al jullie verhalen gelezen. (Ik heb van Paula jullie reisblog adres gehad ☺)
    Jullie hebben echt 'golden memory's for lifetime' gemaakt!
    Wat heerlijk om te lezen en ook te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Nu zitten jullie lekker nog even een paar dagen op de Seychellen te relaxe.... en ook zeker na tegenieten van de avonturen in Zuid-Afrika. Ik wil straks alle verhalen horen als jullie thuis zijn ook al heb ik al een stukje kunnen meegenieten.
  6. Wesley en Isabel:
    16 oktober 2016
    Inderdaad Ray en Chantal , mooie verhalen .
    Lekker genieten nog
    We kijken uit om een gezellig avondje na te praten over jullie mooi avontuur.

Groeten Wes en Isa
  7. Annie en Bert:
    17 oktober 2016
    Geniet van jullie laatste week,we hebben een beetje mee kunnen genieten van jullie verhalen,en foto's.voor straks een veilige terug reis,en tot gauw.
  8. Arthur:
    Top verhalen kerel...
    Goede reis terug... :)
  9. Eric:
    17 oktober 2016
    (mee-)genoten van de mooie foto's en verhalen. Goede reis terug!